Hrobacza Łąka

21września stała grupa wielbicieli pieszych wędrówek spędziła w górach. Tym razem kierunkiem wyprawy była Hrobacza Łąka. Wyruszyli z Kóz spod Kamieniołomu. Na wierzchołku zdobytej góry zobaczyć można 35-metrowy krzyż, ustawiony tutaj na pamiątkę Jubileuszu dziesięciolecia istnienia Diecezji Bielsko-Żywieckiej. W nocy jest on oświetlony, przez co Hrobacza Łąka jest dobrze widoczna także po zmroku. Pod krzyżem znajduje się niewielki punkt widokowy z którego rozpościera się piękny widok. Dojrzeć można m.in. Czechowice – Dziedzice czy Jezioro Goczałkowickie.
Dosłownie kilka minut od szczytu, na rozległej polanie znajduje się schronisko. Tam właśnie się udaliśmy i zamówiliśmy zasłużona kawę. Później, gdy już nadeszła pora obiadu, rozpaliliśmy ognisko (najpierw należało poszukać drewna;) i upiekliśmy kiełbaski. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy, nadeszła pora powrotu do domu. My udaliśmy się szlakiem przez Przełęcz u Panienki – znajduje się tam kamienna Kapliczka z obrazem Matki Bożej Częstochowskiej.
Pogoda podczas wyprawy była wymarzona, wędrując mogliśmy podziwiać cudowne widoki!